Zakwaterowanie w Domu Studenta
Zakwaterowanie w Domach Studenta odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w § 26 Zarządzenia Rektora nr 102/2024 z dnia 3 września 2024 roku w sprawie Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
- O przyznanie miejsca w Domu Studenta mogą ubiegać się studenci UJK.
- Miejsce w Domu Studenta przyznawane jest na okres 9 miesięcy poczynając od dnia 1 października danego roku akademickiego.
- Przyznanie miejsca w Domu Studenta studentowi, który złożył wniosek o zamieszkanie wraz z małżonkiem lub dzieckiem jest równoznaczne z przyznaniem tego prawa małżonkowi lub dziecku.
- Pierwszeństwo w przyznaniu miejsca w Domu Studenta przysługuje studentowi studiów stacjonarnych, który znajduje się w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej.
- Miejsce w Domu Studenta przyznawane jest na podstawie listy rankingowej.
- Pozycję na liście rankingowej, z zastrzeżeniem ust. 7, ustala się na podstawie liczby punktów wyliczanych przez upoważnionego pracownika Uczelni w oparciu o przedstawione przez studenta dokumenty. Liczbę punktów odnotowuje się na wniosku studenta.
- Studenci, których oboje rodzice nie żyją lub którzy są wychowankami domów dziecka lub przebywają w pieczy zastępczej umieszczani są na liście rankingowej w pierwszej kolejności.
-
Przy ustalaniu liczby punktów przyjmuje się następujące kryteria:
-
odległość od stałego miejsca zamieszkania:
- do 30 km – 0 pkt,
- 31 – 80 km – 5 pkt,
- 81 – 150 km – 10 pkt,
- 151 – 250 km – 15 pkt,
- powyżej 250 km – 20 pkt.
-
inne:
- studiowanie na co najmniej dwóch kierunkach – 5 pkt,
- posiadanie tylko jednego rodzica – 10 pkt,
- przebywanie w pieczy zastępczej – 10 pkt,
- posiadanie uczącego się rodzeństwa w szkołach dziennych lub studiującego na studiach stacjonarnych – 5 pkt,
- poniesienie szkody w związku ze zdarzeniem losowym (np. pożar, powódź), które wydarzyło się w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku – 10 pkt,
- wykonywanie działalności społecznej np.: w Samorządzie Studentów, organizacjach młodzieżowych, w Radzie Mieszkańców Domu Studenta – 8 pkt.
-
punkty ujemne przyznaje się, gdy mieszkaniec:
- został pozbawiony miejsca w Domu Studenta – 30 pkt,
- trzykrotnie uchybił terminowi dokonywania opłat za miejsce w Domu Studenta – 10 pkt,
- został prawomocnie ukarany przez komisję dyscyplinarną a kara nie uległa zatarciu – 10 pkt.
-
odległość od stałego miejsca zamieszkania:
- Miejsce w Domu Studenta dla studentów UJK oraz ich małżonków i dzieci przyznawane jest na pisemny wniosek studenta opublikowany na stronie UJK.
-
Wniosek, o którym mowa w ust. 9 składa się w terminie do dnia:
- 16 czerwca – w przypadku studentów kontynuujących naukę;
- 31 lipca – w przypadku studentów rozpoczynających studia na UJK – I nabór;
- 20 września – w przypadku studentów rozpoczynających studia na UJK – II nabór.
-
Do wniosku, o którym mowa w ust. 9 należy dołączyć następujące dokumenty:
- zaświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub studiowaniu na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych rodzeństwa, które nie ukończyło 26 roku życia;
- potwierdzenie odległości pomiędzy miejscem zamieszkania a siedzibą Uczelni, np. biletu PKS, PKP;
- odpis aktu małżeństwa (do wglądu) – w przypadku studentów starających się o zamieszkanie wraz ze współmałżonkiem;
- odpis aktu urodzenia (do wglądu) – w przypadku studentów składających wniosek o zamieszkanie wraz z dzieckiem;
- inne dokumenty, potwierdzające spełnianie kryteriów określonych w § 26 ust. 8 pkt 2 niniejszego Regulaminu (dokumenty takie jak: wydane na podstawie ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, orzeczenia sądowe przedstawiane są tylko do wglądu).
- Student składa wniosek do Sekcji Obsługi Domów Studenta. We wniosku należy wskazać tylko jeden wybrany Dom Studenta.
- W wypadku braku wolnych miejsc we wskazanym Domu Studenta studentowi może być przyznane miejsce w innym Domu Studenta.
- Student, który w celu otrzymania miejsca w Domu Studenta przedstawił nieprawdziwe dane lub dokumenty, z chwilą ujawnienia tego faktu zostaje pozbawiony decyzją prorektora właściwego ds. studenckich miejsca w Domu Studenta.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 9 zostaje przekazany Komisji, w skład której wchodzą: pracownicy Uczelni wskazani przez rektora oraz studenci delegowani przez samorząd studencki.
- Na pierwszym spotkaniu członkowie Komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego Komisji. Wybór następuje zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Komisji.
-
Komisja ustala listę rankingową a na jej podstawie:
- po dniu 16 czerwca rozdysponuje 60 % miejsc w Domach Studenta (pierwsze rozdysponowanie miejsc);
- po dniu 31 lipca rozdysponuje 26 % miejsc w Domach Studenta (drugie rozdysponowanie miejsc);
- po dniu 20 września rozdysponuje 12 % miejsc w Domach Studenta (trzecie rozdysponowanie miejsc).
- Na liście rankingowej przy drugim rozdysponowaniu miejsc uwzględnia się osoby, które rozpoczynają studia na UJK (pierwszy nabór) oraz osoby, którym nie przyznano miejsc podczas pierwszego rozdysponowania.
- Na liście rankingowej przy trzecim rozdysponowaniu miejsc uwzględnia się osoby, które rozpoczynają studia na UJK (drugi nabór) oraz osoby, którym nie przyznano miejsc podczas drugiego rozdysponowania.
- Informację o przyznaniu miejsca w Domu Studenta można uzyskać w Domu Studenta, który został wskazany we wniosku, w Sekcji Obsługi Domów Studenta lub zostanie ona przekazana na adres mailowy, który został podany we wniosku.
-
Osoby, którym przyznano miejsce w Domu Studenta zobowiązane są do potwierdzenia woli zamieszkania, e-mailowo na adres: domy.studenta@ujk.edu.pl lub osobiście w Sekcji Obsługi Domów Studenta do dnia:
- 31 sierpnia – potwierdzenie składają osoby, które otrzymały miejsce w Domu Studenta w pierwszym i drugim rozdysponowaniu miejsc,
- 28 września – potwierdzenie składają osoby, które otrzymały miejsca w Domu Studenta w trzecim rozdysponowaniu miejsc.
- Osoby, którym nie przyznano miejsca w Domu Studenta w trzecim rozdysponowaniu mogą do dnia 28 września złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy opublikowany na stronie internetowej UJK.
- Wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy zostaje przekazany Komisji. Komisja ustala listę rankingową i rozdysponowuje na jej podstawie po dniu 28 września, 2% miejsc w Domach Studenta, a także miejsca przyznane podczas pierwszego, drugiego i trzeciego rozdysponowania, które uległy zwolnieniu.
- Osoby, którym nie przyznano miejsc, na skutek złożenia wniosku o ponowne rozpoznanie sprawy zostają wpisane na listę rezerwową.
- Osoby zamieszczone na liście rezerwowej mogą uzyskać miejsce w Domu Studenta w przypadku zwolnienia się miejsc.
- Studenci studiów niestacjonarnych a także studenci innych uczelni mogą otrzymać miejsce w Domu Studenta w ramach wolnych miejsc.
-
Mieszkaniec traci miejsce w Domu Studenta w przypadku:
- braku potwierdzenia woli zamieszkania w Domu Studenta w terminach wyznaczonych w ust.
- niezakwaterowania się w Domu Studenta w ciągu 7 dni licząc od pierwszego dnia danego roku akademickiego i niepoinformowanie o tym fakcie Sekcji Obsługi Domów Studenta;
- upływu przyznanego okresu zakwaterowania;
- braku wpłaty lub nieuzupełnienia kaucji w wyznaczonym terminie;
- upływu terminu deklarowanej rezygnacji z miejsca;
- skreślenia z listy studentów;
- prawomocnego zawieszenia w prawie studenta do zamieszkania w Domu Studenta decyzją komisji dyscyplinarnej na okres trwania zawieszenia.
-
Mieszkaniec może być pozbawiony prawa do zamieszkania w Domu Studenta na podstawie pisemnej decyzji prorektora właściwego ds. studenckich, jeżeli:
- naruszył postanowienia Regulaminu Domu Studenta;
- rozpoczął urlop dziekański lub zdrowotny;
- uchybił postanowieniom ślubowania studenckiego lub w inny sposób dopuścił się zachowania uchybiającego godności studenta;
- zalega z opłatą za zakwaterowanie za dwa kolejne okresy miesięczne.
- Zasady pobytu w Domu Studenta, w tym uprawnienia oraz obowiązki mieszkańca, przepisy porządkowe, odpowiedzialność materialną mieszkańców oraz uprawnienia i obowiązki Rady Mieszkańców określa Regulamin Domu Studenta.