Gry wideo. Media, komunikacja, rozrywka

Gamerki i gamerzy, bohaterki i bohaterowie - reprezentacje kobiet i mężczyzn w grach, czyli projekt Athena na konferencji o grach wideo

20 kwietnia 2023 roku w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK odbyła się IV edycja ogólnopolskiej konferencji naukowej „Gry wideo. Media, komunikacja, rozrywka”. Wydarzenie zgromadziło badaczy z całej Polski, m.in. z Krakowa, Łodzi, Warszawy, czy Opola. Było również okazją do zaprezentowania projektu Athena. Weronika Sałek i Natalia Walkowiak z IMDiKS, członkinie zespołu Athena, wystąpiły z referatem pt. „Gamerki i gamerzy, bohaterki i bohaterowie - reprezentacje kobiet i mężczyzn w grach”. Opowiadając o założeniach projektu, którego głównym celem jest analiza oraz wypracowanie nowych rozwiązań w zakresie rozwoju potencjału badawczego instytucji naukowych Unii Europejskiej w oparciu o zrównoważoną politykę wobec równości płci w nauce, zwróciły uwagę na szerokie zagadnienie równości płci, także tej w grach.