dr hab. Beata Kręcisz, prof. UJK
Do zadań i kompetencji prorektora ds. medycznych należy:
1) nadzór nad uniwersyteckim podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą,
2) kontrola i ocena działalności uniwersyteckiego podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą stosownie do zakresu swych uprawnień oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów prawa,
3) współdziałanie z uniwersyteckim podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorcą,
4) nadzór nad działalnością dydaktyczną i badawczą klinik i oddziałów klinicznych utworzonych w jednostkach ochrony zdrowia innych niż uniwersytecki podmiot leczniczy,
5) nadzór merytoryczny nad wnioskami w sprawie tworzenia nowych kierunków studiów, w tym wnioskami kierowanymi do ministra,
6) nadzorowanie opracowywania i modyfikowania programów studiów,
7) czuwanie nad zgodnością organizacji zajęć dydaktycznych z harmonogramem realizacji programu studiów,
8) nadzorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych i staży,
9) zawieranie umów związanych z procesem dydaktycznym,
10) sprawowanie nadzoru w zakresie świadczeń dla studentów,
11) współpraca z samorządem studenckim oraz studenckim ruchem kulturalno-naukowym,
12) nadzorowanie spraw dotyczących postępowań dyscyplinarnych studentów ,
13) opiniowanie wniosków o przyznanie nagród rektora dla studentów,
14) wnioskowanie do rektora o rozwiązanie organizacji studenckiej w przewidzianych ustawą przypadkach,
15) koordynowanie działań w zakresie równości szans w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym i do badań naukowych osób z niepełnosprawnościami oraz wsparcia i konsultacji specjalistycznej w trudnej sytuacji życiowej,
16) opiniowanie wniosków w sprawie uruchomienia studiów podyplomowych i kursów,
17) inicjowanie umów związanych z realizacją projektów w ramach programów międzynarodowych, finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz/lub środków pozabudżetowych,
18) inicjowanie umów i porozumień o współpracy z krajowymi ośrodkami medycznymi, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami,
19) inicjowanie i nadzorowanie realizacji działalności naukowej i badawczej,
20) koordynowanie i nadzór nad realizacją projektów badawczych, rozwojowych,
21) merytoryczny nadzór nad finansowaniem i rozliczaniem prac badawczych,
22) nadzór nad efektywnym wykorzystywaniem i rozwojem infrastruktury badawczej,
23) inicjowanie i nadzorowanie współpracy międzynarodowej i krajowej w zakresie działalności badawczej,
24) koordynowanie wymiany międzynarodowej pracowników Uczelni w zakresie związanym z prowadzeniem działalności badawczej,
25) współpraca z prorektorem ds. nauki w zakresie opracowania propozycji dotyczących kryteriów i sposobów wewnętrznej ewaluacji badań naukowych,
26) koordynowanie prac związanych z ewaluacją działalności naukowej dyscyplin, w których prowadzona jest działalność naukowa;,
27) opracowywanie propozycji dotyczących rozwiązań systemowych mających na celu zwiększanie jakości badań naukowych;
28) współpraca z prorektorem ds. nauki w zakresie spraw związanych z przyznawaniem nagród rektora;
29) koordynacja działalności Komisji Bioetycznej Uniwersytetu,
30) reprezentowanie rektora na posiedzeniach Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych;
31) współpraca z właściwymi dla swojego zakresu działania komisjami senackimi,
32) nadzór nad poprawnością i terminowością aktualizacji informacji przesyłanych do systemu POL-on przez podległe jednostki organizacyjne,
33) nadzór nad wprowadzaniem informacji do centralnego rejestru umów przez podległe jednostki organizacyjne,
34) wykonywanie innych zadań zleconych przez rektora.