dr hab. Beata Kręcisz, prof. UJK

Do zadań i kompetencji prorektora ds. medycznych należy:

1) nadzór nad uniwersyteckim podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą,

2) kontrola i ocena działalności uniwersyteckiego podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą stosownie do zakresu swych uprawnień oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów prawa,

3) współdziałanie z uniwersyteckim podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorcą,

4) nadzór nad działalnością dydaktyczną i badawczą klinik i oddziałów klinicznych utworzonych w jednostkach ochrony zdrowia innych niż uniwersytecki podmiot leczniczy,

5) nadzór merytoryczny nad wnioskami w sprawie tworzenia nowych kierunków studiów, w tym wnioskami kierowanymi do ministra,

6) nadzorowanie opracowywania i modyfikowania programów studiów,

7) czuwanie nad zgodnością organizacji zajęć dydaktycznych z harmonogramem realizacji programu studiów,

8) nadzorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych i staży,

9) zawieranie umów związanych z procesem dydaktycznym,

10) sprawowanie nadzoru w zakresie świadczeń dla studentów,

11) współpraca z samorządem studenckim oraz studenckim ruchem kulturalno-naukowym,

12) nadzorowanie spraw dotyczących postępowań dyscyplinarnych studentów ,

13) opiniowanie wniosków o przyznanie nagród rektora dla studentów,

14) wnioskowanie do rektora o rozwiązanie organizacji studenckiej w przewidzianych ustawą przypadkach,

15) koordynowanie działań w zakresie równości szans w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym i do badań naukowych osób z niepełnosprawnościami oraz wsparcia i konsultacji specjalistycznej w trudnej sytuacji życiowej,

16) opiniowanie wniosków w sprawie uruchomienia studiów podyplomowych i kursów,

17) inicjowanie umów związanych z realizacją projektów w ramach programów międzynarodowych, finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz/lub środków pozabudżetowych,

18) inicjowanie umów i porozumień o współpracy z krajowymi ośrodkami medycznymi, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami,

19) inicjowanie i nadzorowanie realizacji działalności naukowej i badawczej,

20) koordynowanie i nadzór nad realizacją projektów badawczych, rozwojowych,

21) merytoryczny nadzór nad finansowaniem i rozliczaniem prac badawczych,

22) nadzór nad efektywnym wykorzystywaniem i rozwojem infrastruktury badawczej,

23) inicjowanie i nadzorowanie współpracy międzynarodowej i krajowej w zakresie działalności badawczej,

24) koordynowanie wymiany międzynarodowej pracowników Uczelni w zakresie związanym z prowadzeniem działalności badawczej,

25) współpraca z prorektorem ds. nauki w zakresie opracowania propozycji dotyczących kryteriów i sposobów wewnętrznej ewaluacji badań naukowych,

26) koordynowanie prac związanych z ewaluacją działalności naukowej dyscyplin, w których prowadzona jest działalność naukowa;,

27) opracowywanie propozycji dotyczących rozwiązań systemowych mających na celu zwiększanie jakości badań naukowych;

28) współpraca z prorektorem ds. nauki w zakresie spraw związanych z przyznawaniem nagród rektora;

29) koordynacja działalności Komisji Bioetycznej Uniwersytetu,

30) reprezentowanie rektora na posiedzeniach Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych;

31) współpraca z właściwymi dla swojego zakresu działania komisjami senackimi,

32) nadzór nad poprawnością i terminowością aktualizacji informacji przesyłanych do systemu POL-on przez podległe jednostki organizacyjne,

33) nadzór nad wprowadzaniem informacji do centralnego rejestru umów przez podległe jednostki organizacyjne,

34) wykonywanie innych zadań zleconych przez rektora.