Dostęp do plików konta
Dostęp do plików konta
Dostęp z sieci wewnętrznej UJK
Do łączenia się z kontem zalecamy program WinSCP.
Na koncie użytkownika znajdują się trzy katalogi: Maildir, pliki i public_html. Przeznaczenie tych katalogów opisane zostało w Najczęściej zadawanych pytaniach.
- Konfiguracja musi spełniać następujące warunki:
- Adres serwera: "172.20.202.248".
- Protokół: "SFTP".
- Numer portu: 22.
- Nazwa użytkownika nie może zawierać dużych liter i polskich znaków diakrytycznych.
W przypadku łączenia się z poza sieci UJK konieczna jest instalacja klienta SSLVPN - FortiClient zgodnie z opisem poniżej.
Dostęp z sieci zewnętrznej
Adres logowania https://sslvpn2.ujk.edu.pl/web-services
Aby uzyskać zdalny dostęp należy kliknąć powyższy odnośnik i zalogować się używając loginu i hasła identycznego jak dla sieci eduroam lub czasopism online:
-
Pracownik UJK: p12345@ujk.edu.pl, gdzie 12345* to numer ewidencyjny pracownika.
* numer może składać się z różnej ilości cyfr
Numer ewidencyjny pracownika można sprawdzić:- Pracownicy posiadający konto w systemie ERP - z danych swojego konta w systemie ERP.
- Pozostali pracownicy - z paska odebranego w Dziale Płac osobiście.
Wszelkie problemy z logowaniem proszę zgłaszać telefonicznie od poniedziałku do piątku pod numer 41 349 62 05
Po pomyślnym zalogowaniu widoczna będzie strona z odnośnikami do serwerów uczelnianych.
Alternatywnie można również skorzystać z klienta SSLVPN - FortiClient i po jego instalacji i uruchomieniu łączyć się z serwerami bezpośrednio przez utworzony tunel SSLVPN z wykorzystaniem np. klienta SSH - putty
Potwierdzenie ustanowienia poprawnego połączenia oraz ilości otrzymanych i wysłanych danych