Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  1. Czy możliwy jest dostęp do konta za pomocą protokołu FTP, FTPS lub SCP lub dostęp do powłoki systemowej (shell)?

    Nie. Dostęp do konta możliwy jest jedynie za pomocą protokołu SFTP.
     
  2. Jakie jest przeznaczenie katalogu "pliki" na koncie użytkownika?

    Katalog "pliki" służy do przechowywania plików użytkownika.
     
  3. Jakie jest przeznaczenie katalogu "public_html" na koncie użytkownika?

    Katalog "public_html" służy do przechowywania plików strony WWW użytkownika.
    Za pomocą tego katalogu możemy również udostępnić pliki innym użytkownikom do pobrania.
    Przykładowo: jeśli w katalogu tym umieścimy plik "plik.pdf" - plik ten będzie dostępny do pobrania pod adresem http://ujk.edu.pl/strony/imie.nazwisko/plik.pdf (gdzie "imie.nazwisko" to imię i nazwisko właściciela konta, bez polskich znaków diakrytycznych). Wielkość liter w nazwach plików ma znaczenie. Jeśli nazwa pliku zawiera znaki diakrytyczne - należy upewnić się, że kodowaniem wybranym przy połączeniu jest UTF-8.
     
  4. Jakie jest przeznaczenie katalogu "Maildir" na koncie użytkownika?

    Katalog "Maildir" zawiera pliki poczty użytkownika. Modyfikowanie zawartości tego katalogu może spowodować wadliwe działanie lub niedziałanie poczty użytkownika.
     
  5. Czy umieszczanie plików w katalogach "pliki" i "public_html" zwiększa zajętość konta (quota)?

    Tak. Wszystkie katalogi i pliki na koncie użytkownika współdzielą wspólną przestrzeń i wliczają się do stopnia zajętości konta użytkownika.
     
  6. Nie mogę utworzyć katalogu w katalogu głównym mojego konta ani skopiować tam pliku.

    To zachowanie normalne. Do przechowywania plików na koncie użytkownika służą katalogi "pliki" i "public_html" w zależności od przeznaczenia.